FAQ, najczęściej zadawane pytania
Kto jest zobowiązany do posiadania biletu?
Do posiadania biletu za przejazd Lubińskimi Przewozami Pasażerskimi zobowiązane są dzieci i młodzież szkół podstawowych i gimnazjalnych z gmin powiatu lubińskiego.
Czym jest Karta Ucznia?
Karta Ucznia wraz z aktualnym hologramem to imienny bilet miesięczny uprawniający uczniów szkół podstawowych i gimnazjalnych do podróży komunikacją powiatową.
Dla kogo jest Karta Ucznia?
Karta Ucznia to bilet miesięczny dla wszystkich uczniów szkół podstawowych i gimnazjalnych z gmin powiatu lubińskiego, które przystąpiły do programu wyrównywania szans edukacyjnych lub kupiły ją samodzielnie.
Od kiedy obowiązuje Karta Ucznia?
Dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjalnych powiatu lubińskiego Karta Ucznia obowiązuje od 1 września 2016 r. Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych powiatu lubińskiego będą zobowiązani posiadać Kartę Ucznia od 1 grudnia 2016 r.
Kto może złożyć wniosek o wydanie Karty Ucznia i gdzie należy go złożyć?
Wniosek o wydanie Karty Ucznia złożyć może rodzic lub opiekun prawny niepełnoletniego ucznia szkoły podstawowej lub gimnazjalnej powiatu lubińskiego. Uczeń pełnoletni tychże placówek może zrobić to we własnym imieniu. Wniosek o wydanie Karty Ucznia można złożyć w sekretariacie szkoły.
Czy Karta Ucznia jest darmowa?
Karta Ucznia jest darmowa, jeśli jest finansowana przez gminę, w której mieszka uczeń.
Gdzie można odebrać Kartę Ucznia?
Kartę Ucznia można odebrać w sekretariacie szkoły.
Ile kosztuje bilet?
Koszt biletu jednorazowego normalnego to 4,70 zł. Za bilet miesięczny ulgowy zapłacimy 96,90 zł.
Jeśli posiadam bilet miesięczny/Kartę Ucznia na jedną linię, muszę zakupić bilet podróżując innymi liniami?
Nie. W ramach biletu miesięcznego na jedną linię można korzystać ze wszystkich pozostałych linii komunikacji powiatowej.
Moje dziecko jest uczniem szkoły podstawowej/gimnazjalnej, czy musi mieć Kartę Ucznia?
Jeśli Państwa dziecko jest uczniem szkoły podstawowej lub gimnazjalnej z gminy, która przystąpiła do programu wyrównywania szans edukacyjnych, mogą Państwo złożyć deklarację o wydanie darmowej Karty Ucznia.
Granica wieku w przypadku osób pobierających naukę w szkole podstawowej lub gimnazjalnej uprawnionych do posiadania Karty Ucznia to 24 rok życia.
Moje dziecko jest uczniem szkoły ponadgimnazjalnej, czy musi mieć Kartę Ucznia?
W przypadku uczniów szkół ponadgimnazjalnych powiatu lubińskiego Karta Ucznia obowiązywać będzie od 1 grudnia 2016 r.
Jeśli nie złożyłem deklaracji o wydanie Karty Ucznia we wrześniu, czy mogę zrobić to w późniejszym terminie?
Tak. Wniosek można złożyć w trakcie roku szkolnego. Złożenie wniosku od 1 do 20 danego miesiąca włącznie oznacza objęcie programem od miesiąca następującego po miesiącu, w którym wniosek został złożony. Złożenie wniosku po 21 traktuje się jako złożenie wniosku w miesiącu następnym.
W jakim przypadku Karta Ucznia jest nieważna?
Karta Ucznia jest nieważna bez aktualnego hologramu. Wraz z Kartą Ucznia należy również mieć ze sobą ważną legitymacje szkolną.
Gdzie i kiedy mogę odebrać hologramy?
Szkoła zobowiązana jest do przekazania hologramów do końca pierwszego dnia roboczego kolejnego miesiąca.
Czy korzystając z bezpłatnej komunikacji muszę mieć przy sobie dowód tożsamości?
Tak. Podstawą do skorzystania z bezpłatnych przejazdów jest posiadanie dokumentu ze zdjęciem poświadczającym tożsamość pasażera.
Czy muszę mieć przy sobie Kartę Ucznia?
Podróżując autobusami Lubińskich Przewozów Pasażerskich w ramach programu wyrównywania szans należy mieć przy sobie Kartę Ucznia i ważną legitymacje szkolną.
Czy muszę mieć przy sobie legitymację szkolną?
Uczniowie podróżujący autobusami Lubińskich Przewozów Pasażerskich w ramach programu wyrównywania szans muszą mieć ze sobą ważną legitymacje szkolną i Kartę Ucznia z aktualnym hologramem.
Czy będą przeprowadzane kontrole biletów w autobusach?
Tak. W autobusach Lubińskich Przewozów Pasażerskich przeprowadzanych będzie co najmniej 200 kontroli miesięcznie.
Kto będzie przeprowadzał kontrole w autobusach?
Kontrole w autobusach zobowiązany przeprowadzać jest przewoźnik tj. PKS Lubin S.A, lub upoważnione przez PKS Lubin S.A. osoby.
Jakie obowiązują opłaty dodatkowe?
Opłaty dodatkowe:
• Za przejazd bez ważnego biletu - 150 zł
• Za przejazd bez wymaganego dokumentu uprawniającego do bezpłatnego lub ulgowego przejazdu - 76,50 zł.
UWAGA: Jeśli uiszczą Państwo opłatę dodatkową w trakcie kontroli lub w terminie do 7 dni od dnia nieuprawnionego przejazdu, zostanie ona pomniejszona o 50% jej wysokości.
Co się stanie, gdy zapomnę Karty Ucznia lub legitymacji?
Jeśli w trakcie kontroli uczeń nie ma przy sobie Karty Ucznia z ważnym hologramem lub ważnej legitymacji szkolnej może okazać ją w siedzibie PKS Lubin S.A nie później niż po upływie 7 dni od daty kontroli. Po udokumentowaniu ważnego biletu i/lub okazaniu ważnej legitymacji szkolnej oraz uiszczeniu opłaty manipulacyjnej, opłata dodatkowa zostanie umorzona. Opłata manipulacyjna to wysokość 10% opłaty dodatkowej za przejazd bez ważnego biletu tj. 15 zł.
Co się stanie, gdy zgubię Kartę Ucznia?
Jeśli Karta Ucznia lub hologram zostaną zgubione, należy fakt ten zgłosić w szkole. Szkoła zawiadamia odpowiedni urząd, który za pośrednictwem PKS Lubin S.A. bezpłatnie wyrabia kolejną Kartę Ucznia .
Czy w sytuacji kiedy podczas kontroli nie miałem przy sobie legitymacji szkolnej i/lub Karty Ucznia, mogę okazać je w późniejszym terminie?
Jeśli w trakcie kontroli uczeń nie ma przy sobie Karty Ucznia z ważnym hologramem lub ważnej legitymacji szkolnej może okazać ją w siedzibie PKS Lubin S.A. nie później niż po upływie 7 dni od daty kontroli. Po udokumentowaniu ważnego biletu i/lub okazaniu ważnej legitymacji szkolnej oraz uiszczeniu opłaty manipulacyjnej, opłata dodatkowa zostanie umorzona. Opłata manipulacyjna to wysokość 10% opłaty dodatkowej za przejazd bez ważnego biletu tj. 15 zł.
Gdzie mogę zgłosić się w sytuacji, kiedy w trakcie kontroli nie miałem ze sobą ważnej Karty Ucznia lub legitymacji szkolnej?
Należy zgłosić się do siedziby PKS Lubin S.A.
Gdzie uzyskać pomoc w przypadku pozostawienia lub odnaleziena rzeczy w autobusie?
W sprawie zagubionych lub odnalezionych rzeczy, należy skontaktować się z dyspozytorem PKS Lubin S.A., tel. 76 844 33 13 lub 76 844 33 21 w. 125.